Menu główne

Informacja o możliwości złożenia wniosku o zapewnienie dostępności

grafika
Date of publication: 
13.09.2021
Informacja o możliwości złożenia wniosku o zapewnienie dostępności

Zapewnianie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej 

Każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. 

Zgodnie z art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej "wnioskiem o zapewnienie dostępności". 

Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać: 

  1. dane kontaktowe wnioskodawcy; 
  2. wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym; 
  3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą; 
  4. wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy. 

Zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku następuje bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli zapewnienie dostępności we wskazanym terminie nie jest możliwe, urząd niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku. 

W przypadku, gdy zapewnienie dostępności w zakresie wskazanym we wniosku jest niemożliwe urząd zawiadamia o tym wnioskodawcę proponując dostęp alternatywny. 

Wniosek o zapewnienie dostępności można złożyć: 

  1. listownie na adres: Urząd Miasta Zgierza, Plac Jana Pawła II nr 16, 95-100 Zgierz
  2. elektronicznie za pomocą e-mail: e-urzad@umz.zgierz.pl
  3. elektronicznie za pomocą platformy E-PUAP (Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej): /4ebn4d0m4f/skrytka
  4. elektronicznie za pomocą eBOI (Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta); 
  5. osobiście w Biurze Obsługi Klienta (pl. Jana Pawła II nr 16, parter) w godzinach: 
    • w poniedziałek, środę i czwartek w godzinach 8:00–16:00; 
    • we wtorek w godzinach 8:00–17:00; 
    • w piątek w godzinach 8:00–15:00. 

W przypadku, gdy Urząd Miasta Zgierza nie zapewnił wnioskodawcy dostępności we skazanych wyżej terminach, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON w terminie 30 dni, zgodnie z zapisami art. 32 cytowanej ustawy o zapewnianiu dostępności. 

Wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej 

Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 848) każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu. 

Żądanie powinno zawierać: 

  1. dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem; 
  2. wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej urzędu, które mają być udostępnione cyfrowo; 
  3. wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem; 
  4. wskazanie alternatywnego sposobu dostępu jeżeli dotyczy. 

Zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej urzędu następuje bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie żądanej dostępności cyfrowej nie może nastąpić w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem, to urząd niezwłocznie powiadamia o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności cyfrowej, jednak nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. 

W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej zgodnie z żądaniem Urząd powiadamia osobę występującą z żądaniem o jej przyczynach i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu wraz z uzasadnieniem. 

Żądanie można złożyć: 

  1. listownie na adres: Urząd Miasta Zgierza, Plac Jana Pawła II nr 16, 95-100 Zgierz
  2. elektronicznie za pomocą e-mail: e-urzad@umz.zgierz.pl
  3. elektronicznie za pomocą platformy E-PUAP (Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej): /4ebn4d0m4f/skrytka
  4. elektronicznie za pomocą eBOI (Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta); 
  5. osobiście w Biurze Obsługi Klienta (pl. Jana Pawła II nr 16, parter) w godzinach: 
    • w poniedziałek, środę i czwartek w godzinach 8:00–16:00; 
    • we wtorek w godzinach 8:00–17:00; 
    • w piątek w godzinach 8:00–15:00. 

W przypadku, gdy urząd odmówi zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej w żądaniu albo gdy osoba występująca z żądaniem odmówi skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu, osoba zgłaszająca żądanie ma prawo złożenia do Prezydenta Miasta Zgierza skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej. 

Copyright © 2016. All Rights Reserved by Miasto Zgierz

Created by Logo firmy VobacomVobacom

Ważne komunikaty

19931
Usuń

Odbiór odpadów wielkogabarytowych 2021

Terminy odbioru mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, opon, odzieży i tekstyliów:dla...
21588
Usuń

Szczepienia przeciw COVID-19

Zapraszamy do zapoznania się z tematyczną podstroną dot. szczepień przeciwko COVID-19, gdzie w jednym miejscu znajduje się zbiór najważniejszych...
10697
Usuń

Odpady komunalne: harmonogramy odbioru, deklaracje i stawki

Harmonogramy odbioru odpadów: 
14116
Usuń

Zagubione zwierzęta, zwierzęta do adopcji

Bezdomne zwierzęta, w szczególności psy i koty wyłapywane na terenie Gminy Miasto Zgierz przewożone są do Schroniska i Hotelu dla bezdomnych...
4942
Usuń

Dyżury aptek

Apteka całodobowa "U DOMINIKA" (ul. Lechonia 2 - tel. 42 716 52 30) dyżur pełni w dni powszednie, soboty, niedziele i święta. Godziny pracy...
Facebook
YouTube
Google+
RSS