Trzecia edycja Zgierskiego Budżetu Obywatelskiego
Harmonogram kolejnych etapów trzeciej edycji Zgierskiego Budżetu Obywatelskiego:
- Zgłaszanie projektów zadań: 13 czerwca - 13 lipca 2017 r.
Zgłoś swój pomysł na odpowiednim formularzu poprzez stronę internetową budzet.zgierz.pl lub przyjdź do nas, pomożemy Ci go wypełnić. Do formularza musisz dołączyć listę poparcia podpisaną przez 15 mieszkańców Zgierza. Koszt realizacji Twojego zadania nie może być wyższy niż 30% kwoty budżetu obywatelskiego.
- Ocena formalna projektów do 31 sierpnia 2017 r.
Twój projekt zostanie poddany rejestracji i weryfikacji. Na tym etapie sprawdzimy, czy spełnia on wszystkie warunki umożliwiające jego realizację. Jeśli uzyska pozytywną oceną skierujemy go do etapu głosowania.
- Głosowanie: 17 września - 2 października 2017 r.
Głosowanie odbywać się będzie za pomocą formularza elektronicznego lub tradycyjnego. Każdy mieszkaniec Zgierza będzie mógł zagłosować na trzy różne projekty, przyznając im odpowiednio jeden, dwa lub trzy punkty.
- Ogłoszenie wyników: 15 listopada 2017 r.
Suma uzyskanych punktów zdecyduje o kolejności projektów na liście do realizacji. Miasto zrealizuje te zadania, które uzyskają największą liczbę punktów, aż do wyczerpania przeznaczonej na ten cel puli środków.
Uwaga: pierwotnie planowany termin ogłoszenia wyników (5.10.2017 r.) został przesunięty ze względu na konieczność dokonania niezależnych od miasta zmian w regulaminie Zgierskiego Budżetu Obywatelskiego, prawo głosowania dostały osoby poniżej 16 roku życia. Napłynęło ponad osiem tysięcy głosów, co z jednej strony jest powodem do radości, ale z drugiej wymusza poświęcenie większej ilości czasu na dokonanie wnikliwej weryfikacji nadesłanych głosów.
Aktualizacja 5.10.2017 r.
Źródło: Zgierski Budżet Obywatelski