Na platformie internetowej epodreczniki.pl znajduje się kompletny zestaw e-podręczników do nauki 14 przedmiotów - od szkoły podstawowej do ponadgimnazjalnej: edukacji wczesnoszkolnej, języka polskiego, historii i społeczeństwa, historii, wiedzy o społeczeństwie, przyrody, geografii, biologii, chemii, fizyki, matematyki, zajęć komputerowych, informatyki oraz edukacji dla bezpieczeństwa. Korzystanie z nich jest całkowicie bezpłatne.
E-podręczniki coraz popularniejsze!
E-podręczniki na dobre zagościły w szkołach. Zanotowano już ponad 35 mln wejść na platformę epodreczniki.pl. Według danych zebranych przez wojewódzkie kuratoria oświaty, z e-podręczników skorzystało dotychczas co najmniej 58% uczniów i 48% nauczycieli.
Jak korzystać z e-podręczników?
Wystarczy wejść na stronę epodreczniki.pl, wybrać poziom edukacyjny, przedmiot i rozpocząć pracę. Intuicyjna nawigacja, spisy treści, a także pliki pomocy sprawiają, że korzystanie z e-podręczników jest naprawdę łatwe!
Ośrodek Rozwoju Edukacji proponuje zadania i zasoby do konkretnych zagadnień na wszystkich etapach edukacyjnych. Są to przykłady wybrane i rekomendowane przez nauczycieli poszczególnych przedmiotów, które sprawdziły się jako budzące pasję, pomocne w organizowaniu wspólnej pracy i ożywieniu lekcji.
Projekt edukacyjny z e-podręcznikiem
E-podręczniki można potraktować jako prosty projekt edukacyjny, złożony z czterech etapów.
I etap: zdefiniowanie problemu i dobór grup projektowych.
Problem projektu jest formułowany przez uczniów lub z ich udziałem. Może dotyczyć tematu danej lekcji (np. Druga zasada dynamiki Newtona), jak również zostać określony w formie pytania, np. "W jaki sposób najlepiej wykorzystać e-podręczniki?".
II etap: planowanie i opracowanie harmonogramu.
Podczas planowania uczniowie opracowują harmonogram i określają termin zakończenia projektu. Warto zadbać, by uczniowie sami zdefiniowali, co będzie dla nich sukcesem i kiedy swoje działania uznają za udane.
III etap: przeprowadzenie zajęć z wykorzystaniem e-podręczników.
Należy zachęcić uczniów, by przygotowali fragment zajęć lekcyjnych lub zaproponowali ciekawą pracę domową z e-podręcznikiem. Uczniowskie aktywności warto utrwalić na zdjęciach lub filmie.
IV etap: prezentacja wyników i (samo)ocena.
Po pracy z e-podręcznikiem warto zapytać uczniów, czy osiągnęli zamierzony cel i zachęcić do wyrażenia oceny za pomocą informacji zwrotnej.
E-podręczniki - kurs elearningowy
Dla osób pragnących doskonalić swoje kompetencje w zakresie wykorzystania e-podręczników i e-zasobów w nauczaniu przygotowany został bezpłatny kurs e-learningowy. Poza treściami ściśle związanymi z e-podręcznikami przygotowano moduł "Prawo autorskie" oraz "Dydaktyka medialna". Kurs ukończyło ponad 1000 uczestników! Trwa już IV edycja!!! - zapisy na stronie kursy.epodreczniki.pl.
Wyraź opinię, zgłoś uwagi
Epodreczniki.pl to platforma tworzona wspólnie z nauczycielami, rodzicami i uczniami. Uwagi dotyczące wykorzystania e-podręczników można wysyłać bezpośrednio do ORE za pośrednictwem zakładek "Zgłoś uwagi", które znajdują się w każdym e-podręczniku.
Na podst. www.cke.edu.pl