Menu główne

Uwaga przedsiębiorcy: przypominamy ważne terminy BDO w 2023 r.

grafika
Date of publication: 
14.02.2023
Uwaga przedsiębiorcy: przypominamy ważne terminy BDO w 2023 r.

Przypomnienie o terminach i wysokości opłaty rocznej oraz o zbliżającym się terminie składania sprawozdań w systemie BDO. Ponadto 16 lutego 2023 r. odbędzie sie bezpłatne webinarium "Sprawozdawczość o wytwarzanych odpadach i o gospodarowaniu odpadami w systemie BDO. Dział I, XI, XII, XIII" 

Opłata roczna do 28 lutego 2023 r. 

Przedsiębiorco pamiętaj o opłacie rocznej!

28 lutego 2023 r. upływa termin uiszczenia opłaty rocznej.

Wysokość stawki opłaty rocznej wynosi dla:

  • mikroprzedsiębiorców – 100,00 zł,
  • przedsiębiorców innych niż mikroprzedsiębiorcy – 300,00 zł.

Opłacie rejestrowej i rocznej podlegają wyłącznie przedsiębiorcy:

  • wprowadzający sprzęt elektryczny i elektroniczny i autoryzowani przedstawiciele,
  • wprowadzający baterie lub akumulatory,
  • wprowadzający pojazdy,
  • producent, importer i wewnątrzwspólnotowy nabywca opakowań,
  • wprowadzający na terytorium kraju produkty w opakowaniach,
  • wprowadzający na terytorium kraju opony,
  • wprowadzający na terytorium kraju oleje smarowe.

Pamiętaj!

  • Opłaty rocznej nie uiszcza się w roku, w którym została uiszczona opłata rejestrowa.
  • Opłaty rejestrowej nie uiszcza przedsiębiorca wpisany do krajowego systemu ekozarządzania i audytu (EMAS).
  • Uwaga! Brak wpłaty skutkuje wykreśleniem podmiotu z rejestru!

Opłatę roczną należy uiścić na konto urzędu marszałkowskiego właściwego dla siedziby firmy lub miejsca zamieszkania. Numery kont znajdują się na stronach internetowych właściwych urzędów.

Źródło: https://bdo.mos.gov.pl/


Numer konta do wpłat opłaty rejestrowej i opłaty rocznej BDO: 35 1540 1245 2056 4800 4789 0012 
Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego 
Bank Ochrony Środowiska S.A. Oddział w Łodzi 

Czytaj też:

Sprawozdania do 15 marca 2023 r. 

Informacja o terminie składania sprawozdań w systemie BDO oraz o tzw. sprawozdaniach zerowych

Roczne sprawozdania za 2022 r. składane są wyłącznie w wersji elektronicznej, za pośrednictwem indywidualnego konta w Bazie danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO).

Podmioty zobowiązane do sporządzenia i złożenia:

  • sprawozdania o produktach, opakowaniach i o gospodarowaniu odpadami z nich powstającymi,
  • sprawozdania o wytwarzanych odpadach i o gospodarowaniu odpadami,

składają sprawozdania właściwemu marszałkowi województwa do 15 marca 2023 r.

Szczegółowe informacje dotyczące przygotowania sprawozdań dostępne są na stronie bdo.mos.gov.pl w zakładce "Instrukcje".

W przypadku problemów technicznych związanych z utworzeniem i złożeniem sprawozdania prosimy o kontakt poprzez formularz kontaktowy, czat BDO lub kontakt z Infolinią BDO. Dane kontaktowe dostępne są na stronie bdo.os.gov.pl w zakładce "Kontakt".

Dodatkowo informujemy, że przepisy ustawy o z dnia 14 grudnia 2012 r. odpadach nie przewidują konieczności składania sprawozdania w zakresie wytwarzanych odpadów przez podmiot, który ich nie wytworzył w danym roku sprawozdawczym, czyli tzw. sprawozdania zerowego.

Jednocześnie analogiczna sytuacja dotyczy braku konieczności złożenia sprawozdania w zakresie przetwarzania odpadów, za rok w którym odpady nie były przetwarzane przez podmiot zajmujący się tego typu działalnością.

W przypadku sprawozdań o produktach i opakowaniach oraz o gospodarowaniu odpadami z nich powstającymi przepisy również nie przewidują obowiązku składania przez podmiot, który w danym roku nie dokonał wprowadzenia do obrotu,  sprawozdania zerowego.

Przy czym wprowadzającym jest podmiot, który w danym roku wprowadził na rynek sprzęt, baterie, opakowania itd. Zatem podleganie przez podmiot kolejnym obowiązkom, związanym np. z uzyskiwaniem poziomów zbierania czy poziomów recyklingu, ale również sprawozdawczym, zależy faktycznie od wprowadzania produktów w danym roku do obrotu. W związku z powyższym brak jest podstawy prawnej określającej obowiązek składania tzw. sprawozdań zerowych. 

Źródło: https://bdo.mos.gov.pl/

Webinarium - 16 lutego 2023 r. 

Bezpłatne webinarium "Sprawozdawczość o wytwarzanych odpadach i o gospodarowaniu odpadami w systemie BDO. Dział I, XI, XII, XIII" – 16 lutego 2023 r. 

Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy zaprasza na bezpłatne webinarium "Sprawozdawczość o wytwarzanych odpadach i o gospodarowaniu odpadami w systemie BDO. Dział I, XI, XII, XIII" które odbędzie się 16 lutego 2023 r. w godz. 14:00-15:30.

Internetowe szkolenie skierowane jest do podmiotów, które składają sprawozdania o wytwarzanych odpadach i o gospodarowaniu odpadami w zakresie Działu: I, XI, XII, XIII.

Podczas webinarium w pierwszej kolejności będziemy odpowiadać na pytania zadane przez Państwa w formularzu rejestracyjnym.

Uprzejmie informujemy, że prowadzący nie będą udzielać odpowiedzi na pytania dotyczące klasyfikacji odpadów oraz interpretacji prawnych.

Szczegółowe informacje o webinaium (w tym zapisy i link do webinarium) na stronie https://bdo.mos.gov.pl/

Copyright © 2016. All Rights Reserved by Miasto Zgierz

Created by Logo firmy VobacomVobacom

Ważne komunikaty

22808
Usuń

Nieczynny PSZOK

27 grudnia 2025 roku (sobota) Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) przy ul. Barlickiego 3a w Zgierzu będzie nieczynny. 
21587
Usuń

Przerwy w dostawie wody

Z powodu prac remontowo-budowlanych na sieci wodociągowej mogą wystąpić przerwy w dostawie wody. W dniu 22 grudnia 2025 roku w godzinach 08:00-15:00...
30473
Usuń

Nowa lokalizacja obsługi klientów Inspektoratu ZUS w Zgierzu

Od 7 lipca 2025 r. nowa siedziba Inspektoratu ZUS w Zgierzu: ul. 3 Maja 4 Wejście do nowego budynku zgierskiego ZUS znajduję się w podwórzu (od...
24682
Usuń

Stopnie alarmowe

Do 28 lutego 2026 roku obowiązują cztery stopnie alarmowe: 
13467
Usuń

Ceny wody i ścieków w Zgierzu

Aktualne stawki opłat za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków przez "Wodociągi i Kanalizacja-Zgierz" Sp. z o. o. obowiązują...
10697
Usuń

Odpady komunalne: harmonogramy odbioru, deklaracje i stawki

Harmonogramy odbioru odpadów: 
17413
Usuń

Godziny obsługi interesantów UMZ i USC

Urząd Miasta Zgierza (UMZ - pl. Jana Pawła II 16, ul. ks. J. Popiełuszki 3a, ul. ks. Sz. Rembowskiego 1) i Urząd Stanu Cywilnego (USC - ul. 1. Maja...
14116
Usuń

Zagubione zwierzęta, zwierzęta do adopcji

Bezdomne zwierzęta, w szczególności psy i koty wyłapywane na terenie Gminy Miasto Zgierz przewożone są do Schroniska JASIONKA (miejscowość Jasionka...
4942
Usuń

Dyżury aptek

Apteka całodobowa "U DOMINIKA" (ul. Lechonia 2 - tel. 42 716 52 30) dyżur pełni w dni powszednie, soboty, niedziele i święta. Godziny pracy...
Facebook
YouTube
Google+
RSS