Menu główne

Raport o stanie Gminy Miasto Zgierz za 2024 rok

grafika
Data publikacji: 
02.06.2025
Raport o stanie Gminy Miasto Zgierz za 2024 rok

Zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym, Prezydent Miasta Zgierza co roku opracowuje raport podsumowujący stan gminy. To istotny dokument, który ukazuje, jak funkcjonuje nasze miasto – co udało się osiągnąć, jakie działania zostały podjęte i przed jakimi wyzwaniami stoimy.

Aby ułatwić zapoznanie się z najważniejszymi informacjami, przygotowaliśmy skrót kluczowych danych dotyczących raportu. Zachęcamy również do zapoznania się z pełną wersją dokumentu liczącą 75 stron i obejmującą szeroki zakres tematów – od inwestycji infrastrukturalnych, przez działania społeczne, aż po finanse miasta.

Całość dostępna jest na stronie Biuletynu Informacji Publicznej (BIP) Urzędu Miasta Zgierza - link do BIP.

Czym jest raport o stanie gminy?

Raport o stanie gminy to kompleksowy dokument, który zawiera szczegółowe zestawienie działań władz wykonawczych w poprzednim roku kalendarzowym. Prezydent Miasta Zgierza, podobnie jak włodarze innych gmin w Polsce, ma obowiązek przedstawić go do końca maja każdego roku.

Co zawiera raport za 2024 rok?

W raporcie znajdują się m.in. informacje dotyczące:

  • działalności Prezydenta Miasta, jego zastępców oraz pracowników Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych,
  • realizacji zadań ustawowych, uchwał Rady Miasta oraz porozumień z innymi jednostkami samorządu i administracji rządowej,
  • wdrażania polityk, strategii, programów i planów lokalnych,
  • wykonania budżetu obywatelskiego – w tym zadań wybranych przez mieszkańców i poniesionych wydatków.

To dokument nie tylko administracyjny – stanowi również formę rozliczenia z mieszkańcami z podjętych działań i osiągniętych efektów.

Weź udział w otwartej debacie!

Raport to nie tylko urzędowy obowiązek – to także zaproszenie do rozmowy z mieszkańcami. Już 26 czerwca 2025 roku, podczas sesji Rady Miasta Zgierza, odbędzie się debata publiczna, w której głos mogą zabrać także zgierzanie.

Aby wziąć udział w dyskusji:

  • należy złożyć pisemne zgłoszenie do Przewodniczącego Rady Miasta,
  • dołączyć co najmniej 50 podpisów poparcia,
  • dostarczyć dokumenty najpóźniej do 25 czerwca do godz. 16:00 do Urzędu Miasta Zgierza (pl. Jana Pawła II 16, pok. 109).

W debacie może uczestniczyć maksymalnie 15 mieszkańców.

Copyright © 2016. All Rights Reserved by Miasto Zgierz

Created by Logo firmy VobacomVobacom

Ważne komunikaty

22125
Usuń

Nieczynne urzędy i instytucje

W dniu 10 listopada (poniedziałek) 2025 roku nieczynne będą: 
30473
Usuń

Nowa lokalizacja obsługi klientów Inspektoratu ZUS w Zgierzu

Od 7 lipca 2025 r. nowa siedziba Inspektoratu ZUS w Zgierzu: ul. 3 Maja 4 Wejście do nowego budynku zgierskiego ZUS znajduję się w podwórzu (od...
24682
Usuń

Stopnie alarmowe

Do 30 listopada 2025 roku obowiązują trzy stopnie alarmowe: 
13467
Usuń

Ceny wody i ścieków w Zgierzu

Aktualne stawki opłat za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków przez "Wodociągi i Kanalizacja-Zgierz" Sp. z o. o. obowiązują...
10697
Usuń

Odpady komunalne: harmonogramy odbioru, deklaracje i stawki

Harmonogramy odbioru odpadów: 
17413
Usuń

Godziny obsługi interesantów UMZ i USC

Urząd Miasta Zgierza (UMZ - pl. Jana Pawła II 16, ul. ks. J. Popiełuszki 3a, ul. ks. Sz. Rembowskiego 1) i Urząd Stanu Cywilnego (USC - ul. 1. Maja...
14116
Usuń

Zagubione zwierzęta, zwierzęta do adopcji

Bezdomne zwierzęta, w szczególności psy i koty wyłapywane na terenie Gminy Miasto Zgierz przewożone są do Schroniska JASIONKA (miejscowość Jasionka...
4942
Usuń

Dyżury aptek

Apteka całodobowa "U DOMINIKA" (ul. Lechonia 2 - tel. 42 716 52 30) dyżur pełni w dni powszednie, soboty, niedziele i święta. Godziny pracy...
Facebook
YouTube
Google+
RSS