Start Rajdu: Szkoła Podstawowa Nr 3 w Zgierzu - ul. Szczawińska 2
REGULAMIN RAJDU
I. CELE RAJDU:
Poznanie miasta i jego poszczególnych dzielnic;
Popularyzacja krajoznawstwa i turystyki kwalifikowanej wśród dzieci i młodzieży;
Kształtowanie nawyków kulturalnego i bezpiecznego poruszania się na szlakach turystycznych;
Promocja zdrowego i aktywnego stylu życia.
II. TERMIN I MIEJSCE RAJDU:
Rajd odbędzie się 8 października 2021 r. (piątek) bez względu na pogodę.
Rajd odbywać się będzie na terenie Zgierza. Drużyny otrzymają na starcie trasę do przejścia.
Zakończenie Rajdu w Miejskim Ośrodku Sportu i Rekreacji w Zgierzu przy ul. Wschodniej 2.
III. WARUNKI UCZESTNICTWA:
W Rajdzie uczestniczyć mogą:
Dzieci i młodzież w 5-20 osobowych grupach turystycznych pod opieką opiekuna – kierownika, który odpowiedzialny będzie za jej skład i ekwipunek. Kierownikami grup mogą być wyłącznie osoby pełnoletnie;
Drużyny rodzinne oraz osoby indywidualne.
Uczestnicy Rajdu biorą w nim udział na własną odpowiedzialność i powinni być ubezpieczeni przez zgłaszające szkoły lub organizacje społeczne. Dotyczy to również osób zgłaszających się indywidualnie.
Uczestnicy Rajdu obowiązani są:
przestrzegać zasad Karty Turysty,
podporządkować się zarządzeniom Kierownictwa Rajdu,
posiadać latarki i elementy odblaskowe.
Kierownictwo Rajdu nie ponosi odpowiedzialności cywilnej w przypadku szkody powstałej na mieniu lub osobie uczestnika.
Drużyny powinny posiadać przy sobie apteczkę wraz z wyposażeniem.
Nie dopuszcza się samowolnych zmian trasy.
IV. ZGŁOSZENIA:
Udział w Rajdzie należy zgłaszać wg załączonego wzoru w dniach: 1-5 października 2021 r. w godz. 9:00-15:00, dokonując wpłaty w Urzędzie Miasta Zgierza - Wydział Sportu (Plac Jana Pawła II 16, dziedziniec wewnętrzny, pok. 1); tel. 42 714 32 44 lub tel. kom. 503 007 726 (Adam Zamojski).
Opłaty za udział w Rajdzie wynoszą 6 zł:
członkowie PTTK (z aktualnie opłaconymi składkami) - 50% rabatu;
opiekunowie drużyn liczących min. 5 osób opłat nie wnoszą.
W zgłoszeniu należy podać nr trasy, którą grupa będzie wędrować, nazwę grupy (szkoły) oraz dane kontaktowe opiekuna. Ostateczny termin przyjmowania zgłoszeń to 5 października 2021 r. W późniejszym terminie zgłoszenia przyjmowane nie będą!
V. ŚWIADCZENIA:
Organizatorzy Rajdu zapewniają:
baton (wafel) i soczek na starcie;
poczęstunek na mecie i pamiątkowy znaczek rajdowy;
dyplom uczestnictwa dla drużyny.
VI. TRASA RAJDU
Wszyscy uczestnicy przejdą po Zgierzu identyczną trasą – wg przebiegu na otrzymanym planie Zgierza.
Start Rajdu w godz. 17:45-18:00 przed wejściem do Szkoły Podstawowej Nr 3 w Zgierzu, ul. Szczawińska 2. Trasa przejścia (w skrócie): Ośrodek Malinka → Las Dąbrowski → ul. Ciosnowska → Park nad Stawem → ul. Wschodnia (MOSiR). Długość trasy: 9 km. Wszystkie grupy docierają na miejsce startu samodzielnie. Na metę grupy docierają ok. godz. 20:00. Tutaj czeka na wszystkich ognisko i pieczenie kiełbasek. Zakończenie Rajdu godz. 21:00. Uczestnicy organizują sobie powrót do domów we własnym zakresie.
VII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Grupy turystyczne muszą przebyć trasę zgodnie z opisem.
Karty zgłoszeń winny być czytelnie wypełniane.
Interpretacja niniejszego regulaminu należy wyłącznie do Kierownictwa Rajdu.
Kierownictwo Rajdu:
Michał Grzelązka (PTTK),
Adam Zamojski (UMZ),
Mariusz Głowiński (UMZ).
Organizatorzy:
Oddział Zgierski PTTK;
Wydział Sportu Urzędu Miasta Zgierza (UMZ);
Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Zgierzu (MOSiR).