Nowe terminy i sposób przesyłania informacji o dochodach od 2019 r.
Od 2019 r. zmienia się sposób przesyłania informacji o uzyskanych w poprzednim roku dochodach:
- PIT-8C, PIT-11, PIT-11A, PIT-40A oraz PIT-R za 2018 r. przekazywane są do urzędu skarbowego wyłącznie elektronicznie do 31 stycznia 2019 r.
- Termin na przesłanie informacji podatnikowi (pracownikowi) nie zmienia się i jest to nadal koniec lutego.
Jak złożyć, podpisać i przesłać informacje
Do urzędu skarbowego składasz informacje o wypłaconych w 2018 r. wynagrodzeniach wyłącznie elektronicznie na właściwych wzorach formularzy:
- PIT-8C(9)
- PIT-11(24)
- PIT-R(19)
Masz na to czas do 31 stycznia.
Uwaga!
- Nie zmienia się termin składania rocznej deklaracji PIT-4R(8), PIT-8AR(7) - składasz ją do 31 stycznia.
- Natomiast informację IFT-1/IFT-1R(14) - składasz do 28 lutego.
- Wskazane wyżej terminy cię nie dotyczą jeżeli kończysz prowadzić działalność. W takim przypadku formularze musisz złożyć do dnia zaprzestania działalności.
Pamiętaj!
- Złóż informację na aktualnie obowiązującej wersji formularza. Oznaczenie wersji znajdziesz w prawym dolnym rogu formularza.
Formularze możesz podpisać:
- podpisem kwalifikowanym – wszystkie formularze;
- danymi autoryzującymi – formularze: PIT-8C, PIT-11, IFT-1/IFT-1R, PIT-4R, PIT-8AR.
Formularze możesz przesłać za pomocą:
- Formularza interaktywnego Ministerstwa Finansów
Aby to zrobić: - wejdź na stronę portalpodatkowy.mf.gov.pl,
- pobierz odpowiedni formularz z zakładki e-Deklaracje / Formularze,
- wypełnij formularz,
- podpisz go podpisem kwalifikowanym albo danymi autoryzującymi,
- wyślij.
- Modułu finansowo-księgowego
Przy wykorzystaniu odpowiednich aplikacji (modułów) możesz wysyłać deklaracje drogą elektroniczną, bezpośrednio z systemów finansowo-księgowych oraz automatycznie podpisać elektronicznie wszystkie przesyłane deklaracje.
Aby to zrobić: - Uniwersalnej Bramki Dokumentów (UBD)
Aby to zrobić: - uruchom odpowiednią aplikację (moduł) zgodnie ze specyfikacją Wejścia - Wyjścia,
- wypełnij formularz,
- podpisz go podpisem kwalifikowanym albo danymi autoryzującymi,
- wyślij dokument do UBD.
Uwaga! W ten sposób możesz przesłać jednocześnie do 20 tys. deklaracji.
Pamiętaj!
- Pobierz i zachowaj Urzędowe Poświadczenia Odbioru (UPO).
- Korekty deklaracji nie możesz złożyć za pomocą bramki UBD. Wyślesz ją tylko jako pojedynczy dokument do systemu e-Deklaracje.
- Więcej informacji o UBD.
Jak udzielić pełnomocnictwa
Jeśli nie chcesz przesyłać informacji osobiście, może to za ciebie zrobić twój pełnomocnik. Wypełnij i dostarcz do urzędu skarbowego druk UPL-1. Możesz to zrobić:
- papierowo – złóż go w swoim urzędzie skarbowym,
- elektronicznie – przekaż przez ePUAP.
Pamiętaj!
- Jedno pełnomocnictwo pozwoli ci złożyć informację, roczne rozliczenie podatku we wszystkich urzędach skarbowych.
Źródło: Portal Podatkowy