Stosownie do treści art. 28 aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 609) Prezydent Miasta Zgierza do dnia 31 maja 2024 roku ma obowiązek przedstawienia Radzie Miasta Zgierza (RMZ) Raportu o stanie gminy. Raport obejmuje podsumowanie działalności Prezydenta Miasta Zgierza w roku 2023, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał RMZ i budżetu obywatelskiego.
Rada Miasta Zgierza będzie rozpatrywała raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium Prezydentowi. Sesja ta planowana jest na dzień 27 czerwca 2024 roku i na sesji w tym dniu odbędzie się debata z udziałem mieszkańców.
W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy mogą zabierać głos po zgłoszeniu tego faktu Przewodniczącemu Rady Miasta Zgierza. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie składa do Przewodniczącego Rady Miasta Zgierza pisemne zgłoszenie, poparte co najmniej 50 podpisami.
Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15.
Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania zgłoszenia przez Przewodniczącego Rady Miasta Zgierza.
Zgłoszenia do Przewodniczącego Rady Miasta Zgierza należy składać do dnia 26 czerwca do godz. 16:00 (Urząd Miasta Zgierza, pl. Jana Pałwa II nr 16, pok. 109).
Źródło: Biuletyn Informacji Publicznej (BIP) Urzędu Miasta Zgierza
Zobacz: Raporty o stanie Gminy Miasto Zgierz za lata 2018-2021 (link do strony BIP)