Gmina Miasto Zgierz zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 848).
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej miasta Zgierza www.miasto.zgierz.pl.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
Wyłączenia:
Deklarację (oraz aktualizację) sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Urząd Miasta Zgierza udostępnia bezpłatną aplikację mobilną:
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Czytaj też artykuł "Informacja o możliwości złożenia wniosku o zapewnienie dostępności" (wniosek do pobrania).
Każdy ma prawo:
Żądanie powinno zawierać:
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Na niedotrzymanie ww. terminów oraz na odmowę realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Skargę można złożyć:
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich. Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.
Do budynku prowadzą dwa wejścia: od placu Jana Pawła II do budynku głównego oraz przez bramę (od ul. Łęczyckiej) do budynków znajdujących się na dziedzińcu. Główne wejście do budynku (od placu Jana Pawła II) dostosowane dla osób niepełnosprawnych z dysfunkcją ruchu. Wejście oznakowane dla osób niepełnosprawnych. Znajduje się pochylnia z kostki brukowej z poręczami. Drzwi aluminiowe duże z uchwytem do otwierania. Istnieje możliwość poruszania się na wózku. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
Nad wejściem zamontowany jest system nawigacyjno-informacyjny TOTUPOINT wspomagający orientację przestrzenną oraz zwiększający poziom bezpieczeństwa osób niewidomych i słabowidzących.
W budynku znajdują się pętle indukcyjne.
Na parterze znajduje się plan tyflograficzny.
Biuro Obsługi Klienta jest na parterze.
Jest świadczona usługa on-line wideotłumacza języka migowego - link do filmu.
Na parterze wydzielone jest specjalne pomieszczenie, w którym może zostać obsłużony każdy klient przez każdego pracownika.
W budynku jest winda. Przyciski w kabinie są wypukłe i oznaczone w alfabecie Braille'a.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami jest przy windzie, na pierwszym i drugim piętrze.
Do budynku można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.
Do budynku prowadzą dwa wejścia: od ul. Ks. J. Popiełuszki.
Wejście do budynku w głębi podwórka posesji po lewej stronie parkingu (od południa) dostosowane jest dla osób z dysfunkcją ruchu. Drzwi aluminiowe duże z uchwytem do otwierania na zewnątrz. Istnieje możliwość poruszania się na wózku. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
Nad tym wejściem zamontowany jest system nawigacyjno-informacyjny TOTUPOINT wspomagający orientację przestrzenną oraz zwiększający poziom bezpieczeństwa osób niewidomych i słabowidzących.
Drugie wejście do budynku od strony Straży Miejskiej znajduje się przy windzie. Do budynku wchodzi się po dwóch schodach. Drzwi aluminiowe duże z uchwytem do otwierania na zewnątrz. Wejście to nie jest dostosowane dla osób poruszających się na wózku.
Biuro Obsługi Klienta Centrum Usług Wspólnych jest na parterze - wejście od południa.
Winda umożliwia dotarcie na 1. i 2. piętro budynku. Przyciski w kabinie są wypukłe i oznaczone w alfabecie Braille'a.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami jest na parterze - wejście od południa.
Do budynku można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.
Do budynku prowadzą dwa wejścia: od ulicy Ks. Sz. Rembowskiego oraz przez bramę wjazdową od podwórka. Wejście do budynku dostosowane dla osób niepełnosprawnych z dysfunkcją ruchu znajduje się od strony podwórka. Znajduje się pochylnia z kostki brukowej. Istnieje możliwość poruszania się na wózku. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
Nad wejściem od ulicy zamontowany jest system nawigacyjno-informacyjny TOTUPOINT wspomagający orientację przestrzenną oraz zwiększający poziom bezpieczeństwa osób niewidomych i słabowidzących.
Dla osób z niepełnosprawnością ruchową dostępny jest parter budynku, w którym mieszczą się sale wystawowe. W budynku nie ma windy.
W budynku jest pętla indukcyjna.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
W budynku nie jest świadczona usługa on-line wideotłumacza języka migowego.
Do budynku można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.
Do budynku prowadzą dwa wejścia: od ulicy 1. Maja z frontu budynku oraz z boku budynku. Budynek nie posiada żadnego wejścia dostosowanego dla osób poruszających się na wózku. Istnieje możliwość tymczasowego udostępnienia podjazdu pod wejście główne (z frontu budynku). Konieczne jest zgłoszenie takiej potrzeby minimum dzień wcześniej. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
Nad wejściem zamontowany jest system nawigacyjno-informacyjny TOTUPOINT wspomagający orientację przestrzenną oraz zwiększający poziom bezpieczeństwa osób niewidomych i słabowidzących.
Przy wykorzystaniu tymczasowego podjazdu dla wózków dostępne są tylko sale ślubów na parterze budynku. W budynku nie ma windy.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
W budynku jest świadczona usługa on-line wideotłumacza języka migowego - link do filmu.
Do budynku można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.