Wprowadziliśmy zmiany w gospodarowaniu odpadami, które mają na celu zwiększenie ilości surowców, które trafiają do recyklingu oraz poprawę jakości segregacji odpadów w Zgierzu. Z myślą o mieszkańcach rozszerzamy zakres usług, aby ułatwić pozbycie się odpadów w wygodny i szybki sposób. Nowością jest również wydłużenie okresu naliczania opłat dla nieruchomości wielolokalowych z 3 do 6 miesięcy. Nowe przepisy już obowiązują.
W trosce o komfort mieszkańców oraz dbałość o czystość wprowadzamy nowe, wygodne usługi. Dzięki nim pozbywanie się problematycznych odpadów staje się prostsze i bardziej efektywne – bez konieczności samodzielnego transportowania. To nie tylko oszczędność czasu, ale także większy porządek i estetyka w przestrzeni publicznej. W ramach nowej oferty dostępne są:
Odbiór i zagospodarowania bioodpadów (worek do 120 l) – 25,00 zł za worek;
Podstawienie kontenera na bioodpady (5 m³), odbiór i zagospodarowanie odpadów – 880,00 zł za jeden kontener;
Zapewnienie worka o poj. 100-120 l na odpady budowlane i remontowe jednego rodzaju, jego odbioru i zagospodarowania odpadów – 80,00 zł za worek;
Podstawienie kontenera na zmieszane odpady budowlane i remontowe (5 m³) oraz odbiór i zagospodarowanie odpadów – 1090,00 zł za kontener;
Odbiór i transport (do 10 m³) odpadów wielkogabarytowych do PSZOK – 150,00 zł za jeden transport;
Podstawienie kontenera na odpady wielkogabarytowe oraz transportu do PSZOK:
Usługi dodatkowe realizowane będą na podstawie prawidłowo wypełnionego zamówienia złożonego przez właściciela nieruchomości. Aby zamówić odbiór odpadów, należy przesłać zgłoszenie:
W ramach nowych przepisów doprecyzowane zostały zasady uznawania odpadów za zbierane w sposób selektywny. Wprowadzenie tych zmian jest konieczne, ponieważ Gmina Miasto Zgierz, podobnie jak inne gminy w Polsce, ma obowiązek osiągać określone poziomy recyklingu. Każdego roku wymagania te rosną, a ich niespełnienie wiąże się z wysokimi karami finansowymi, dlatego podjęliśmy kolejne kroki, aby poprawić skuteczność segregacji odpadów w naszym mieście.
Oprócz monitorowania pojemników na odpady segregowane, sprawdzane będą również pojemniki na odpady zmieszane. Do tych pojemników powinny trafiać wyłącznie odpady, które nie podlegają segregacji. Firma odpowiedzialna za odbiór odpadów będzie regularnie kontrolował zawartość pojemników. Jeśli w pojemniku na odpady zmieszane znajdą się odpady, które powinny być segregowane, zostanie on oznaczony czerwoną naklejką informującą o nieprawidłowościach. W takiej sytuacji obowiązek selektywnego zbierania odpadów nie będzie spełniony co skutkować będzie podwyższoną stawką opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Podwyższona opłata zostanie naliczona za miesiąc lub miesiące, w których stwierdzono brak właściwej segregacji.
Wprowadzamy również zmianę w sposobie naliczania opłat dla budynków wielolokalowych wyposażonych w wodomierze.Teraz opłaty będą obliczane na podstawie średniego zużycia wody z ostatnich 6 miesięcy (wcześniej 3 miesiące), co będzie się wiązać z rzadszą częstotliwością składania nowych deklaracji przez Zarządców nieruchomości.
Nowe okresy rozliczeniowe: