Okazuje się, że hejt, jako jeden z przejawów cyberprzemocy, dotyka coraz większą liczbę młodych internautów. Pozorna anonimowość w sieci sprawia, że obrażanie kogoś za jej pośrednictwem przychodzi łatwiej niż w innych sytuacjach. Według badań przeprowadzonych przez Fundację Dzieci Niczyje aż 4 na 10 młodych ludzi w wieku 14-17 lat spotkało się w Internecie z przejawami mowy nienawiści. Ofiarą różnych form cyberprzemocy, w tym hejtu, padł już co piąty polski nastolatek.
Zgierska "Trójka" (Gimnazjum Nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi im. Adama Mickiewicza) spróbowała zmierzyć się z tym problemem. "Nienawiść? Gim 3 jest przeciw" to projekt realizowany przez uczniów Gimnazjum nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi im. Adama Mickiewicza w Zgierzu w ramach ogólnopolskiego programu Centrum Edukacji Obywatelskiej "Nienawiść - jestem przeciw". 26 szkół z Polski i 4 z Norwegii w roku szkolnym 2014/2015 walczyło z mową nienawiści. Uczniowie ukończyli kurs internetowy, dzięki któremu dowiedzieli się, czym ona jest i jak z nią walczyć. Jego przekaz adresowany był zarówno do ofiar hejtu, jego świadków jak i samych hejterów. Wybrane osoby wzięły udział w szkoleniu stacjonarnym w Warszawie, gdzie swymi doświadczeniami mogły wymienić się z uczniami ze Skandynawii. W ciągu roku w Gimnazjum nr 3 podjętych zostało wiele działań mających na celu zwiększenie świadomości młodzieży w zakresie dyskryminacji ze względu na rasę, płeć, religię, status społeczny, poglądy, zainteresowania. Gimnazjaliści dowiedzieli się, dlaczego trzeba walczyć z każdym przejawem nietolerancji, dlaczego warto poznawać i szanować przedstawicieli innych kultur i wyznań.
Podczas Drzwi Otwartych zorganizowali ścieżkę antydyskryminacyjną. Polegała ona na tym, że w szkole rozstawiono 6 stoisk. Przy każdym z nich trzeba było wykonać jakieś zadanie, za które dostawało się stempelek na karcie. Zadania dotyczyły dyskryminacji, stereotypów, własnej tożsamości oraz innych narodowości w naszym mieście.
Wzięli udział w Żywej Bibliotece. Mieli okazję porozmawiać z Żydem, Muzułmaninem, wegetarianinem, ateistą, cudzoziemcem mieszkającym w Polsce, Ormianką, Romem, osobą niepełnosprawną. Byli uczestnikami Wirtualnego Festiwalu Antydyskryminacyjnego.
Odwiedzili Muzeum Miasta Zgierza i wysłuchali wykładu "Mniejszości narodowe w Polsce" oraz Centrum Dialogu im. Marka Edelmana w Łodzi, gdzie odbyło się spotkanie z Władysławem Bartoszewskim "Dlaczego jestem dzisiaj tutaj? Łódź w moim życiu i pamięci." Wykład odbył się w Międzynarodowy Dzień Pamięci o Ofiarach Holokaustu w Centrum Dialogu im. Marka Edelmana w Łodzi. Obejrzeli też wystawę poświęconą Janowi Karskiemu. Wzięli udział w akcji porządkowania Miejsca Pamięci, tzn. dawnego Cmentarza Żydowskiego przy ul. Barona (jest to część projektu "Wielokulturowy Zgierz" realizowanego przez Stowarzyszenie Tkalnia). W trakcie webinarium "Stop cyberprzemocy" prowadzonym przez Szymona Wójcika - socjologa, absolwenta Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych na Uniwersytecie Warszawskim, pracownika Fundacji Dzieci Niczyje poszerzyli swą wiedzę na temat przemocy w sieci. Przez cały czas trwania programu młodzież prowadziła fanpage, na którym na bieżąco informowała o swoich działaniach.
Projekt zakończył się kampanią społeczną "Toleruję. Nie hejtuję!" Na tę okazję uczniowie przygotowali flash mob - taniec w przestrzeni miejskiej. Pokaz odbył się podczas obchodów Dnia Matki w szkole, na które zaproszeni byli uczniowie, rodzice, nauczyciele, a także przedstawiciele władz miasta. Gimnazjaliści opracowali także plakat i przypinkę z hasłem, które rozdawali przybyłym gościom. Dzięki wsparciu Pana Prezydenta Miasta Zgierza Przemysława Staniszewskiego młodzież realizująca projekt wystąpiła w koszulkach z logo miasta Zgierza i hasłem kampanii. 11 czerwca 2015 r. flesz mob zostanie powtórzony na Placu Jana Pawła II oraz 13 czerwca 2015 r. podczas Sportowego Dnia Dziecka organizowanego przez Radę Osiedla 650-lecia w Szkole Podstawowej nr 12 im. Armii Krajowej w Zgierzu.
A tak uczniowie Gimnazjum nr 3 mówią:
Opiekunkami projektu były panie Liliana Sobieska-Jędruszczak i Ewa Jaskuła.